sunnuntai 25. heinäkuuta 2010

AdBlocker blocker

Kumppanuusmarkkinoinnista tulonsa keräävä julkaisija menettää todennäköisesti sievoisen summan mikäli vierailijoilla on käytössään AdBlocker. Itse olen pistänyt merkille että parhaimpina päivinä jopa 50% sivulatauksista tapahtuu AdBlocker päällä ja tämä voi vaikuttaa jo melkoisesti esim. iMyynnin määriin. Onhan melko tavallista että sivuilla kävijä ei välttämättä klikkaa banneria, vaan katsoo osoitteen muuten ja vierailee sivulla itsenäisesti, jotta julkaisija vaan saa pennin latia tekemästään työstä.

WordPressille on tehty plugin, joka huomauttaa erittäin kohteliaasti, jos kävijällä on AdBlocker päällä ja opastaa kävijää kytkemään sen pois ainakin vierailunsa ajaksi. Pluginin asetuksista voi ääritellä, että kuinka mones sivulataus kytkee huomautuksen päälle ja kuinka monen sivulatauksen ajan huomautusta näytetään. Käytösä on vakioteksti englanniksi, mutta ainakin itse rustasin jo suomenkielisen version käyttöön sivulle www.vippivertailu.eu. Nyt vaan AdBlocker päälle ja testaamaan.

Tuon pluginin voi ladata osoitteesta http://omninoggin.com/projects/wordpress-plugins/anti-adblock-wordpress-plugin/. Suosittelen kaikille WordPress-julkaisijoille.

Niille, jotka käyttävät jotain muuta alustaa kuin WordPressiä, on tarjolla hieman rankempi keino pitää kaikki AdBlocker-vierailijat poissa – tai ainakaan heille ei tarvitse näyttää sivujen sisältöä. Kun body-tagiin liittää tyylimäärittelyn, jonka nimi on sama kuin jokin AdBlockerin sulkulistalla oleva termi, sivu häviää näkymättömiin. Hakukoneet näkevät sen hyvin ja sijoitus ei kärsi millään muotoa, mutta AdBlockeria käyttävät eivät vain näe sisältöä.

Melko rankkaa, mutta elämä on.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti